Bezpłatna konsultacja
Doskonały serwis
Przystępne ceny
Nasze słynące z niezwykłego momentu obrotowego silniki V MAX mają również swoją cichą stronę: zharmonizowaliśmy wszystkie elementy masy bezwładnościowej i dodaliśmy duże gumowe mocowania silnika, by na nowo zdefiniować pojęcie komfortu.
Zastosowane w nowym silniku V MAX SHO 115hp lekkie wsporniki montażowe, system trimu i tiltu/unoszenia silnika (Power Trim), kompozytowe części nadwozia i nowoczesny kompaktowy układ silnika zapewniają lepsze wyczucie, prowadzenie i wydajność każdej łodzi.
Niezależnie od regionu świata, miłośnicy wypoczynku na wodzie wybierają płynną, cichą i niezawodną moc Yamahy tak, aby każdy moment cieszył ich bez reszty.
Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ żaden inny silnik zaburtowy nie zdobył ich pełnego zaufania, nie stoi za nim więcej doświadczenia – ani nie jest zdolny do osiągów tak perfekcyjnie nastawionych na przyjemność pływania.
Rodziny kochające wypoczynek na wodzie, przyjaciele lubiący razem pływać, entuzjaści sportów wodnych szukający wyzwań, by zapanować nad wodą – wszyscy zdołali się już przekonać, że marka Yamaha zapewnia wiodące osiągi w każdej klasie.
Czynnikiem kluczowym w marce Yamaha jest dążenie do wprowadzania innowacji technicznych. To do Yamahy należy wiele pionierskich rozwiązań inżynieryjnych, takich jak choćby
rewolucyjne układy silnika czy doskonałe systemy dolotowe i wydechowe, a także pierwsza na świecie gama ekologicznych, niezawodnych i ekonomicznych, 4-suwowych silników zaburtowych.
Łatwy rozruch, płynnie oddawana moc i niezawodność to tylko wybrane zalety mniejszych silników zaburtowych Yamaha. Przenośne modele są naszpikowane najnowszą technologią i praktycznymi
rozwiązaniami przydatnymi w codziennym użytkowaniu. Co więcej, świetnie się one sprawdzają podczas zabawy na wodzie i rekreacji.
Nasze pionierskie rozwiązania w zakresie technologii czystego spalania wyznaczyły nowe standardy jakości – bez kompromisów dla mocy i osiągów, dlatego nasze silniki zaburtowe są jeszcze bardziej wydajne, ciche
i ekonomiczne niż kiedykolwiek wcześniej. I tylko Yamaha oferuje aż tak szeroki wybór mocy i modeli.
Efektywność spalania to rzecz podstawowa, dlatego w celu optymalizacji osiągów Yamaha wprowadziła takie technologie, jak VCT (zmienne fazy rozrządu) i DOHC (dwa wałki rozrządu w głowicy cylindrów). Nasze za – awansowane rozwiązania przynoszą też wiele innych korzyści, jak m.in. możliwość połączenia z systemami elektronicznymi i wskaźnikami cyfrowymi, Variable Trolling RPM Speed Control (zmienna prędkość obrotowa przy trollingu) czy system przepustnicy i zmiany biegów Drive-by-Wire. Rewolucyjną propozycją jest także system sterowania Helm Master.
Jednostka napędowa V MAX SHO 115hp jest wyposażona w zaawansowany 4- suwowy silnik Yamahy o pojemności 1,8 litra z 4 cylindrami, 16 zaworami i wałkami rozrządu w układzie podwójnym (DOHC). Mówiąc prościej, silnik „lepiej oddycha”, co poprawia spalanie i osiągi w całym spektrum mocy. Konstrukcja V MAX SHO 115hp jest oparta na sprawdzonej technologii silników 4-suwowych Yamahy, zapewniając cichą i niezawodną pracę.
Niższa waga przynosi efekty
Inżynierowie Yamahy chcieli przede wszystkim zmniejszyć ciężar jednostki napędowej poprzez redukcję zbędnych elementów metalowych silnika i opracowanie lżejszej dolnej miski i osłony z materiałów kompozytowych, pojedynczego systemu trimu i tiltu/unoszenia silnika (Power Trim) oraz lżejszego wspornika montażowego.
Wyposażone w legendarną, metaliczną czarno-czerwoną obudowę, nowe silniki V MAX SHO dumnie reprezentują swoje dziedzictwo. W najnowszej wersji obudowa charakteryzuje się dynamicznym, agresywnym i sportowym schematem granatowo-czarnym, który sprawia, że silnik wyróżnia się na tle innych jednostek. Zainstalowany na pawęży łodzi prezentuje się niesamowicie!
Chcemy zapewnić użytkownikom wystarczającą moc do rozruchu, ładowania baterii i obsługi akcesoriów podczas pobytu na wodzie. Dlatego wyposażyliśmy jednostkę napędową V MAX SHO 115hp w trójfazowy alternator. Dzięki alternatorowi 35A, akumulatory ładują się nawet wówczas, gdy płyniesz z prędkością trollingową. To się nazywa prawdziwy spokój ducha, na który możesz liczyć, posiadając sprzęt Yamaha.
W naszych modelach stosujemy najnowsze technologie, dzięki czemu V MAX SHO
115hp jest zgodny z szeroką gamą specjalnych cyfrowych systemów kontroli i wskaźników Yamahy – od 6Y8 po najnowsze wskaźniki i wyświetlacze CL5/CL7. Jeśli więc potrzebne są czytelne i dokładne pomiary pracy silnika, by móc poprawić osiągi łodzi, systemy Yamaha nie mają sobie równych.
Regulacja prędkości trollingowej od 550 do 1000 obr./min w stopniach co 50 obr./min. Idealne rozwiązanie, kiedy wybierasz się na ryby lub manewrujesz w kanałach, marinach i obszarach, w których obowiązuje ograniczenie prędkości. Prędkość trollingową można ustawić na 200 obr./min poniżej prędkości obrotowej biegu jałowego. Ta funkcja jest dostępna tylko pod warunkiem wyposażenia silnika w wielofunkcyjny uchwyt rumpla Yamahy, wyświetlacz cyfrowy 6Y8 lub CL5/7 albo nowy przełącznik zdalny.
Silnik; | V MAX SHO 115 km |
Typ silnika | 4-suwowy |
Pojemność | 1.832 cm3 |
Liczba cylindrów/układ | 4/rzędowy, 16-zaworowy, DOHC |
Średnica x skok tłoka | 81,0 x 88,9 mm |
Wydajność mocy w średnim zakresie obrotów | 84.6 kW / 115 KM |
Pełny zakres roboczy przepustnicy | 5300 – 6300 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Układ paliwowy | EFI |
System wyprzedzenia zapłonu | TCI |
Układ rozrusznika | Elektryczny z Prime Start |
Przełożenie przekładni | 2.15 (28/13) |
Wymiary | |
Zalecana wysokość pawęży łodzi | L: 516mm, X: 643 mm |
Masa ze śrubą | VF115X: 176 kg VF115L: 180 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | – |
Pojemność miski olejowej | 3,2 litra / 3,0 litra |
Informacje dodatkowe | |
System kontrolny | Sterowanie zdalne |
Sposób trymowania i podnoszenia | System Power Trim & Tilt |
Cewka prądowa / alternator | 12V – 50A |
Ogranicznik przechyłu | Opcjonalny |
Zmienne obroty trollingowe | Z cyfrowymi wskaźnikami |