Bezpłatna konsultacja
Doskonały serwis
Przystępne ceny
Zaawansowana konstrukcja systemu DOHC (dwa wałki rozrządu w głowicy) oraz specjalny układ dolotowy i wydechowy optymalizują proces spalania mieszanki. Z kolei specjalny kształt obudowy umożliwia bardziej wydajne pobieranie i odprowadzanie wody.
Silnik jest wyposażony w wiele wyjątkowych funkcji, takich jak system regulacji obrotów podczas trollingu, szerokozakresowy system regulacji kąta nachylenia i trymu Power Trim & Tilt oraz opcjonalny, zdalny system zabezpieczający przed kradzieżą Yamaha Y-COP. Dzięki nim użytkowanie 150hp to czysta przyjemność.
Niezależnie od regionu świata, miłośnicy wypoczynku na wodzie wybierają płynną, cichą i niezawodną moc Yamahy tak, aby każdy moment cieszył ich bez reszty.
Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ żaden inny silnik zaburtowy nie zdobył ich pełnego zaufania, nie stoi za nim więcej doświadczenia – ani nie jest zdolny do osiągów tak perfekcyjnie nastawionych na przyjemność pływania.
Rodziny kochające wypoczynek na wodzie, przyjaciele lubiący razem pływać, entuzjaści sportów wodnych szukający wyzwań, by zapanować nad wodą – wszyscy zdołali się już przekonać, że marka Yamaha zapewnia wiodące osiągi w każdej klasie.
Czynnikiem kluczowym w marce Yamaha jest dążenie do wprowadzania innowacji technicznych. To do Yamahy należy wiele pionierskich rozwiązań inżynieryjnych, takich jak choćby
rewolucyjne układy silnika czy doskonałe systemy dolotowe i wydechowe, a także pierwsza na świecie gama ekologicznych, niezawodnych i ekonomicznych, 4-suwowych silników zaburtowych.
Łatwy rozruch, płynnie oddawana moc i niezawodność to tylko wybrane zalety mniejszych silników zaburtowych Yamaha. Przenośne modele są naszpikowane najnowszą technologią i praktycznymi
rozwiązaniami przydatnymi w codziennym użytkowaniu. Co więcej, świetnie się one sprawdzają podczas zabawy na wodzie i rekreacji.
Nasze pionierskie rozwiązania w zakresie technologii czystego spalania wyznaczyły nowe standardy jakości – bez kompromisów dla mocy i osiągów, dlatego nasze silniki zaburtowe są jeszcze bardziej wydajne, ciche
i ekonomiczne niż kiedykolwiek wcześniej. I tylko Yamaha oferuje aż tak szeroki wybór mocy i modeli.
Efektywność spalania to rzecz podstawowa, dlatego w celu optymalizacji osiągów Yamaha wprowadziła takie technologie, jak VCT (zmienne fazy rozrządu) i DOHC (dwa wałki rozrządu w głowicy cylindrów). Nasze za – awansowane rozwiązania przynoszą też wiele innych korzyści, jak m.in. możliwość połączenia z systemami elektronicznymi i wskaźnikami cyfrowymi, Variable Trolling RPM Speed Control (zmienna prędkość obrotowa przy trollingu) czy system przepustnicy i zmiany biegów Drive-by-Wire. Rewolucyjną propozycją jest także system sterowania Helm Master.
Dzięki zastosowaniu dwóch zaworów ssących i dwóch wydechowych w każdym cylindrze – oraz dzięki dwóm napędzanym niezależnie wałkom rozrządu – udało się znacznie zwiększyć wydajność układu dolotowego i wydechowego, optymalizując zużycie paliwa podczas spalania. Układ zapłonowy TCI zapewnia łatwy rozruch, stałą wydajność, dłuższą
żywotność świec oraz niezawodną pracę.
Atrakcyjna stylistyka to zaledwie jedna z wielu zalet nowoczesnej obudowy. Jej specjalny kształt ułatwia pobieranie i odprowadzanie wody, co podnosi kulturę pracy silnika, zapobiega korozji i wydłuża czas jego eksploatacji.
Opcjonalny immobiliser Y-COP jest łatwy w obsłudze i bardzo skuteczny. System bazuje na prostym w obsłudze pilocie, za pomocą którego właściciel zdalnie wyłącza możliwość nieautoryzowanego uruchomienia silnika. Układ zabezpiecza silnik przed kradzieżą i daje poczucie pewności, gdy pozostawiasz swoją łódź bez nadzoru.
Silnik zaburtowy 150hp jest zgodny z cyfrowymi wskaźnikami sieciowymi Yamaha (6Y8/6YC/6Y9 i nowy CL7), które oferują dostęp do wszelkich informacji potrzebnych do monitorowania właściwości i osiągów łodzi oraz jednostki napędowej. 150hp (C) zapewnia teraz pełną funkcjonalność systemu Drive-byWire dzięki zastosowaniu cyfrowego układu przepustnicy i przełącznika biegów gwarantujących wyjątkową płynność zmiany biegów i sterowania.
Zaawansowany układ umożliwia płynne i łatwe sterowanie przy małej prędkości. Teraz
możesz regulować prędkość obrotową w odstępach co 50 obr./min za pomocą jednego
przycisku. To idealne rozwiązanie podczas połowu i cruisingu w strefach, w których obowiązuje zakaz wywoływania fali.
Opatentowany układ tłumienia wibracji podczas zmiany biegów (SDS), wprowadzony po raz pierwszy w naszych większych modelach (V8 i V6), jest świetnym rozwiązaniem, które znacząco ogranicza „zgrzyt” towarzyszący zazwyczaj zmianie biegów. Gumowa piasta wyposażona w wypusty oraz nakładka na rufie pochłaniają hałas i wibracje dzięki
rozwiązaniu pozwalającemu na bardziej płynne i ciche przełączanie biegów.
Silnik | 150 km G | 150 km D |
Typ silnika | 4-suwowy | 4-suwowy |
Pojemność | 2785 cm3 | 2670 cm3 |
Liczba cylindrów/układ | 4/rzędowy, 16-zaworowy, DOHC z VCT | 4/rzędowy, 16-zaworowy, DOHC z VCT |
Średnica x skok tłoka | 96,0 mm x 96,2 mm | 94,0 mm x 96,2 mm |
Wydajność mocy w średnim zakresie obrotów | 110,3kW / 5,500 obr./min | 110,3kW / 5,500 obr./min |
Pełny zakres roboczy przepustnicy | 5 000 – 6 000 obr./min | 5 000 – 6 000 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa | Mokra miska olejowa |
Układ paliwowy | EFI | EFI |
System wyprzedzenia zapłonu | TCI | TCI |
Układ rozrusznika | Elektryczny z Primie Start | Elektryczny z Prime Start |
Przełożenie przekładni | 2.00 (28/14) | 2.00 (28/14) |
Wymiary | ||
Zalecana wysokość pawęży łodzi | L:516mm, X:643mm | L:516mm, X:643mm |
Masa ze śrubą | F150GETL: 226.0kg, F150GETX: 227.0kg, FL150GETX: 227.0kg | F150DETL: 222.0kg, FL150DETL: 222.0kg, F150DETX: 227.0kg, FL150DETX: 227.0kg |
Pojemność zbiornika paliwa | – | – |
Pojemność miski olejowej | 4,5 litrów | 4,5 litra |
Informacje dodatkowe | ||
System kontrolny | Sterowanie Drive-By-Wire (DBW) | Sterowanie zdalne |
Sposób trymowania i podnoszenia | System Power Trim & Tilt | System Power Trim & Tilt |
Cewka prądowa / alternator | 12 V – 50 A z regulatorem napięcia | 12 V – 35 A z regulatorem napięcia |
Ogranicznik przechyłu | Opcjonalny | Opcjonalny |
Zmienne obroty trollingowe | Z cyfrowym wskaźnikiem | – |