Bezpłatna konsultacja
Doskonały serwis
Przystępne ceny
Ten wszechstronny, czterosuwowy, dwucylindrowy silnik łączy moc i elastyczność, zapewniając niezwykle płynną pracę. Najlepsze rozwiązania w zakresie zużycia paliwa i emisji spalin sprawiają, że silnik ten jest przyjazny dla środowiska.
Silniki zaburtowe Yamahy oferują także wiele dodatkowych zalet. Funkcje takie jak sterowany komputerowo zapłon, system uruchamiania nierozgrzanego silnika, chłodzona wodą pompa paliwowa czy duży tłumik dotychczas były dostępne wyłącznie w większych silnikach. Niezależnie od sposobu wykorzystania – do celów komercyjnych, profesjonalnych czy rekreacyjnych – silniki zaburtowe Yamahy to przepis na sukces.
Niezależnie od regionu świata, miłośnicy wypoczynku na wodzie wybierają płynną, cichą i niezawodną moc Yamahy tak, aby każdy moment cieszył ich bez reszty.
Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ żaden inny silnik zaburtowy nie zdobył ich pełnego zaufania, nie stoi za nim więcej doświadczenia – ani nie jest zdolny do osiągów tak perfekcyjnie nastawionych na przyjemność pływania.
Rodziny kochające wypoczynek na wodzie, przyjaciele lubiący razem pływać, entuzjaści sportów wodnych szukający wyzwań, by zapanować nad wodą – wszyscy zdołali się już przekonać, że marka Yamaha zapewnia wiodące osiągi w każdej klasie.
Czynnikiem kluczowym w marce Yamaha jest dążenie do wprowadzania innowacji technicznych. To do Yamahy należy wiele pionierskich rozwiązań inżynieryjnych, takich jak choćby
rewolucyjne układy silnika czy doskonałe systemy dolotowe i wydechowe, a także pierwsza na świecie gama ekologicznych, niezawodnych i ekonomicznych, 4-suwowych silników zaburtowych.
Łatwy rozruch, płynnie oddawana moc i niezawodność to tylko wybrane zalety mniejszych silników zaburtowych Yamaha. Przenośne modele są naszpikowane najnowszą technologią i praktycznymi
rozwiązaniami przydatnymi w codziennym użytkowaniu. Co więcej, świetnie się one sprawdzają podczas zabawy na wodzie i rekreacji.
Nasze pionierskie rozwiązania w zakresie technologii czystego spalania wyznaczyły nowe standardy jakości – bez kompromisów dla mocy i osiągów, dlatego nasze silniki zaburtowe są jeszcze bardziej wydajne, ciche
i ekonomiczne niż kiedykolwiek wcześniej. I tylko Yamaha oferuje aż tak szeroki wybór mocy i modeli.
Sterowanie pracą silnika 15 jest bardzo łatwe i wygodne. Dzieje się tak, ponieważ jest on wyposażony w liczne funkcje, takie jak dźwignia zmiany biegów zamontowana w przedniej części czy pojedyncza dźwignia regulacji oporu sterowania przy prostym w obsłudze starterze ręcznym. Uchwyt na rumplu i podpórki na tylnej części ułatwiają transport i przenoszenie silnika.
Teraz uruchamianie nawet zimnego silnika jest równie łatwe jak rozruch silnika w samochodzie osobowym. Dzięki systemowi PrimeStart™, dostępnemu wyłącznie w jednostkach napędowych Yamahy, silnik zawsze uruchamia się za pierwszym użyciem startera elektrycznego lub ręcznego.
Dzięki wysokowydajnemu alternatorowi na Twojej łodzi nigdy nie zabraknie mocy do uruchomienia silnika – nawet po dłuższym okresie bezczynności lub pracy na niskich obrotach, z dużą liczbą podpiętych urządzeń dodatkowych.
Dzięki opracowanemu przez Yamahę systemowi pływania w płytkiej wodzie, możesz bez obaw skierować łódź w stronę brzegu. System, zapewniając pełną ochronę śruby, umożliwia dopłynięcie w niemal każde miejsce, niezależnie od tego, czy pływasz po mętnym jeziorze, czy też po krystalicznie czystych płyciznach morskich.
Przypadkowe uruchomienie silnika o tak dużej mocy grozi silnym szarpnięciem. Dzięki opracowanemu przez Yamahę systemowi zabezpieczającemu nie musisz już się tym martwić. Rozrusznik ręczny występujący w wybranych modelach jest automatycznie blokowany na biegach innych niż neutralny. W modelach z rozrusznikiem elektrycznym zasilanie jest odłączone do momentu włączenia biegu neutralnego.
Zamontowana z przodu, łatwo dostępna złączka umożliwia wypłukanie soli i brudu z kanałów wodnych bez potrzeby uruchamiania silnika – wystarczy podłączyć wąż ogrodowy. To niezwykle skuteczny sposób na zmniejszenie korozji i wydłużenie żywotności silnika zaburtowego.
Silnik | 15 km |
Typ silnika | 4-suwowy |
Pojemność | 362 cm³ |
Liczba cylindrów/układ | 2/rzędowy, SOHC |
Średnica x skok tłoka | 63,0 mm x 58,1 mm |
Wydajność mocy w średnim zakresie obrotów | 11 kW / 5 500 obr./min |
Pełny zakres roboczy przepustnicy | 5 000 – 6 000 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Układ paliwowy | 1 gaź. |
System wyprzedzenia zapłonu | CDI |
Układ rozrusznika | Elektryczny (E, EH, EP), Ręczny (MH) z Prime Start |
Przełożenie przekładni | 2.08 (27/13) |
Wymiary | |
Zalecana wysokość pawęży łodzi | S: 438 mm, L: 565 mm |
Masa ze śrubą | F15CMHS: 51 kg, F15CMHL: 53 kg, F15CES: 52 kg, F15CEL: 54 kg, F15CEHL: 56 kg, F15CEPL: 60 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | Oddzielnie, 25 litrów |
Pojemność miski olejowej | 1,8 litra |
Informacje dodatkowe | |
System kontrolny | Rumpel (MH, EH), Manetka (E, EP) |
Sposób trymowania i podnoszenia | System Power Tilt (EP), Ręczny (MH, EH, E) |
Cewka prądowa / alternator | 12 V – 10 A z regulatorem napięcia * |
Zmienne obroty trollingowe | – |